Tannlegevakten-Oslo

Grefsenveien 69, 0487 Oslo

Hjem » Helfo

Tannlege HELFO

Synes du tannleger i norge er for dyre? Det finnes mange ulike tannbehandlinger der du kan få dekket kostnader fra HELFO. Slik slipper du å betale hele summen til behandlingen. Vannligvis må voksne betale alt for behandlingen de får men det finnes unntak. Tannlegene som jobber her på Grefsen Tannlegesenter Oslo har direkte deloppgjør med HELFO. Det er tannlegen som skal vurdere tilstandene dine og se om du har krav på stønad. Tannlege søker for deg gjennom HELFO slik at du slipper å betale hele summen for behandlingen.

Disse tilstander kan gi støtte fra HELFO.

Sliter du med en sjelden medisinsk tilstand? Se en liste over tilstandene HELFO dekker.

Har du leppe-kjeve-gane spalte? Da ma du bli henvist fra spesialisert lege, og behandlingen skal være dekket.

Pasienter som har munnsvulst eller har inngått hjerteoperasjon, eller dialysebehandling kan tannregning bli dekket av HELFO- Disse tilstander blir regnet som infeksjonsforebyggende tannbehandling.

Anomalier i munnen blir dekket av HELFO

Mange sliter av tannkjøttsykdom.Pasienter som lider med tannkjøttsykdom får dekket tannregning fra HELFO.

Medfødte tilstander som manglende tannanlegg ,meget korte tannrøtter eller retinerte tenner  blir støttet av HELFO.

Pasienter med bittanomalier får også dekning av HELFO.

Alvorlig tannslitasje på grunn av tanngnissing(attrisjon) eller syreskader kan du som pasient hos tannlege oslo HELFO få  stønad til å bygge opp tennene på nytt.

Pasienter som har munntørhet får støtte fra HELFO.

Yrkesskader blir også støttet av HELFO.

Kontakt Grefsen tannlegesenter for en konsultasjon for å se om du kan få støtte fra HELFO. Vi har lang erfaring med HELFO takster og alle tannlegene hos Grefsen tannlegesenter Oslo er HELFO godkjent.